|
| БЕСПЛАТНАЯ ежедневная online лотерея! Выигрывай каждый день БЕСПЛАТНО! |
|
|
Console Screen Buffers
A screen buffer is a two-dimensional array of character and color data for output in a console window. A console can have multiple screen buffers. The active screen buffer is the one that is displayed on the screen.
The system creates a screen buffer whenever it creates a new console. A process can use the CreateConsoleScreenBuffer function to create additional screen buffers for its console. A new screen buffer is not active until its handle is specified in a call to the SetConsoleActiveScreenBuffer function. However, screen buffers can be accessed for reading and writing whether they are active or inactive. Each screen buffer has its own two-dimensional array of character information records. The data for each character is stored in a CHAR_INFO structure that specifies the Unicode or ANSI character and the foreground and background colors in which that character is displayed.
A number of properties associated with a screen buffer can be set independently for each screen buffer. This means that changing the active screen buffer can have a dramatic effect on the appearance of the console window. The properties associated with a screen buffer include:
· Screen buffer size, in character rows and columns. · Text attributes (foreground and background colors for displaying text to be written by the WriteFile or WriteConsole function). · Window size and location (the rectangular region of the screen buffer that is displayed in the console window). · Cursor position, appearance, and visibility. · Output modes (ENABLE_PROCESSED_OUTPUT and ENABLE_WRAP_AT_EOL_OUTPUT). For more information about console output modes, see High-Level Console Modes.
When a screen buffer is created, it contains blanks. Its cursor is visible and positioned at the buffer's origin (0,0), and the window is positioned with its upper left corner at the buffer's origin. The size of the screen buffer, the window size, the text attributes, and the appearance of the cursor are determined by the user or by the system defaults. To retrieve the current values of the various properties associated with the screen buffer, use the GetConsoleScreenBufferInfo, GetConsoleCursorInfo, and GetConsoleMode functions.
Applications that change any of the screen buffer properties should either create their own screen buffer or save the state of the inherited screen buffer during startup and restore it at exit.
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
Консольные Экранные Буферы
Экранный буфер - двумерный массив символьных и цветных данных для выхода в консольном окне. Консоль может иметь многочисленные экранные буферы. Активный экранный буфер - то который отображен на экране.
Система создает экранный буфер всякий раз, когда она создает новую консоль. Процесс может использовать функцию CreateConsoleScreenBuffer, чтобы создавать дополнительные экранные буферы для своей консоли. Новый экранный буфер не активен пока ручка не будет определена на вызове в функцию SetConsoleActiveScreenBuffer. Тем не менее, экранные буферы могут быть доступны для чтения и записи независимо они - активны или неактивные. Каждый экранный буфер имеет собственный двумерный массив символьных информационных записей. Данные для каждого символа загружены в структуру CHAR_INFO, которая определяет Уникод или символ ANSI и передний план и цвета фона в которых, что символ отображен.
Множество свойств связанных экранным буфером может устанавливаться независимо для каждого экранного буфера. Это означает, что изменяя активный экранный буфер может иметь драматический эффект на появлении консольного окна. Свойства связанные экранным буфером включают:
Буферный размер Экрана, в символьных колонках и столбцах. Атрибуты Текста (передний план и цвета фона для отображающего текста, который нужно записывать WriteFile или функцией WriteConsole). Размер Окна и позиции ( прямоугольная область экранного буфера, который отображен в консольном окне). Позиция Курсора, появления, и видимость. Выходные режимы (ENABLE_PROCESSED_OUTPUT и ENABLE_WRAP_AT_EOL_OUTPUT). Более подробно о консольных выходных режимах, смотри Консольные Режимы High-Level.
Когда экранный буфер создан, он содержит пробелы. Курсор видимый и спозиционированный в буферном начале (0,0), и окно спозиционировано своим верхним левым углом в буферном начале. Размер экранного буфера, размер окна, текстовые атрибуты, и появление курсора определено пользователем или системой устанавливается по умолчанию. Для того, чтобы извлекать текущие величины различных свойств связанных экранным буфером, используйте GetConsoleScreenBufferInfo, GetConsoleCursorInfo, и функции GetConsoleMode.
Приложения, которые изменяют любое из экранных буферных свойств было бы или создавать свой собственный экранный буфер или сохраняет состояние унаследованного экранного буфера в течение запуска и восстанавливает это на выходе.
|
|
|
|
| |