|
| БЕСПЛАТНАЯ ежедневная online лотерея! Выигрывай каждый день БЕСПЛАТНО! |
|
|
Reflection
Some applications provide features that reflect (or mirror) objects drawn in the client area. If your application features reflection capabilities, use the SetWorldTransform function to set the appropriate values in the world-space to page-space transformation. This function receives a pointer to an XFORM structure containing the appropriate values. The eM11 and eM22 members of XFORM specify the horizontal and vertical reflection components, respectively.
The reflection transformation creates a "mirror" image of an object with respect to either the x- or y-axis. In short, reflection is just negative scaling. To produce a horizontal reflection, x-coordinates are multiplied by -1. To produce a vertical reflection, y-coordinates are multiplied by - 1. Horizontal reflection can be represented by the following algorithm:
x' = -x
where x is the x-coordinate and x' is the result of the reflection.
The 2-by-2 matrix that produced horizontal reflection contains the following values:
|-1 0| |0 1|
Vertical reflection can be represented by the following algorithm:
y' = -y
where y is the y-coordinate and y' is the result of the reflection. The 2-by-2 matrix that produced vertical reflection contains the following values:
|1 0| |0 -1|
The horizontal-reflection and vertical-reflection operations can be combined into a single operation by using the following 2-by-2 matrix:
|-1 0| |0 -1|
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
Отражение
Некоторые приложения обеспечивают характеристики, которые отражают объекты (или зеркало) втянувшее область клиента. Если ваше приложение представляет возможности отражения, используйте функцию SetWorldTransform, чтобы устанавливать подходящие величины в мировом-пространстве в страничное-космическое преобразование. Эта функция получает указатель в структуру XFORM, содержащую подходящие величины. eM11 И участники eM22 XFORM определяют горизонтальные и вертикальные компоненты отражения, соответственно.
Преобразование отражения создает образ "зеркала" объекта что касается или x- или y-axis. Короче говоря, отражение является точным негативом, масштабировавшим. Для того, чтобы производить горизонтальное отражение, x-coordinates умножены на -1. Для того, чтобы производить вертикальное отражение, y-coordinates умножены на - 1. Горизонтальное отражение может быть представлено следующим алгоритмом:
x' = -x
где x - x-coordinate и x' является результатом отражения.
2-by-2 Матрица, которые производили горизонтальное отражение содержит следующее величин:
|-1 0| |0 1|
Вертикальное отражение может быть представлено следующим алгоритмом:
y' = -y
где y - y-coordinate и y' является результатом отражения. 2-by-2 Матрица, которые производили вертикальное отражение содержит следующее величин:
|1 0| |0 -1|
Горизонтальное-отражение и операции вертикального отражения могут быть объединены на единственную операцию используя следующее 2-by-2 матрица:
|-1 0| |0 -1|
|
|
|
|
| |