|
| БЕСПЛАТНАЯ ежедневная online лотерея! Выигрывай каждый день БЕСПЛАТНО! |
|
|
SetMapMode
The SetMapMode function sets the mapping mode of the specified device context. The mapping mode defines the unit of measure used to transform page-space units into device-space units, and also defines the orientation of the device's x and y axes.
int SetMapMode(
HDC hdc, // handle of device context int fnMapMode // new mapping mode );
Parameters
hdc
Identifies the device context.
fnMapMode
Specifies the new mapping mode. It can be any one of the following values:
Value Description MM_ANISOTROPIC Logical units are mapped to arbitrary units with arbitrarily scaled axes. Use the SetWindowExtEx and SetViewportExtEx functions to specify the units, orientation, and scaling that you want. MM_HIENGLISH Each logical unit is mapped to 0.001 inch. Positive x is to the right; positive y is up. MM_HIMETRIC Each logical unit is mapped to 0.01 millimeter. Positive x is to the right; positive y is up. MM_ISOTROPIC Logical units are mapped to arbitrary units with equally scaled axes; that is, one unit along the x-axis is equal to one unit along the y-axis. Use the SetWindowExtEx and SetViewportExtEx functions to specify the units and the orientation of the axes that you want. Graphics device interface (GDI) makes adjustments as necessary to ensure the x and y units remain the same size (for example, if you set the window extent, the viewport will be adjusted to keep the units isotropic). MM_LOENGLISH Each logical unit is mapped to 0.01 inch. Positive x is to the right; positive y is up. MM_LOMETRIC Each logical unit is mapped to 0.1 millimeter. Positive x is to the right; positive y is up. MM_TEXT Each logical unit is mapped to one device pixel. Positive x is to the right; positive y is down. MM_TWIPS Each logical unit is mapped to one twentieth of a printer's point (1/1440 inch, also called a "twip"). Positive x is to the right; positive y is up.
Return Values
If the function succeeds, the return value identifies the previous mapping mode. If the function fails, the return value is zero.
Remarks
The MM_TEXT mode allows applications to work in device pixels, whose size varies from device to device. The MM_HIENGLISH, MM_HIMETRIC, MM_LOENGLISH, MM_LOMETRIC, and MM_TWIPS modes are useful for applications drawing in physically meaningful units (such as inches or millimeters). The MM_ISOTROPIC mode ensures a 1:1 aspect ratio. The MM_ANISOTROPIC mode allows the x-coordinates and y-coordinates to be adjusted independently.
See Also
GetMapMode, SetViewportExtEx, SetViewportOrgEx, SetWindowExtEx, SetWindowOrgEx
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
SetMapMode
Функция SetMapMode устанавливает отображающий способ определенного контекста устройства. Отображающий способ определяет устройство меры использованной, чтобы превращать страничные-космические устройства на устройство-космические устройства и также определять ориентацию устройство x и y оси.
int SetMapMode(
HDC hdc, // РУЧКА контекста устройства int новое распределение способа fnMapMode // );
Параметры
hdc
Идентифицирует контекст устройства.
fnMapMode
Определяет новое распределение способа. Это может быть любым из следующего величин:
Описание Величины Логические устройства MM_ANISOTROPIC отображены на произвольные устройства с произвольно масштабированными осями. Используйте SetWindowExtEx и функции SetViewportExtEx, чтобы определять устройства, ориентацию, и масштабируя, который Вы хотите. MM_HIENGLISH Каждого логического устройства отображено на 0.001 дюймов. Положительный x - направо; положительный y - по. MM_HIMETRIC Каждого логического устройства отображено в 0.01 миллиметров. Положительный x - направо; положительный y - по. Логические устройства MM_ISOTROPIC отображены на произвольные устройства с одинаково масштабированными осями; то есть, одно устройство вдоль x-axis равняется одному устройству вдоль y-axis. Используйте SetWindowExtEx и функции SetViewportExtEx, чтобы определять устройства и ориентация осей, которые Вы хотите. Графический интерфейс устройства (GDI), делает установками как необходимый гарантировать что x и y устройства остаются тем же размером (например, если Вы установили бы протяженность окна, viewport будет скорректирован, чтобы держать устройства isotropic). MM_LOENGLISH Каждого логического устройства отображено на 0.01 дюймов. Положительный x - направо; положительный y - по. MM_LOMETRIC Каждого логического устройства отображено в 0.1 миллиметров. Положительный x - направо; положительный y - по. MM_TEXT Каждого логического устройства отображено на один пиксель устройства. Положительный x - направо; положительный y - вниз. MM_TWIPS Каждого логического устройства отображено, чтобы один двадцатый точки принтера (1/1440 дюймов, также названных "twip"). Положительный x - направо; положительный y - по.
Обратные Величины
Если функция добивается успеха, обратная величина идентифицирует предшествующее распределение способа. Если функция терпит неудачу, обратная величина нулевая.
Замечания
Способ MM_TEXT позволяет, чтобы работать на пикселях устройства, чей размер изменяется от устройства до устройства. MM_HIENGLISH, MM_HIMETRIC, MM_LOENGLISH, MM_LOMETRIC, И способы MM_TWIPS полезные для приложений, втягивающих физически значимые устройства (как например, дюймы или миллиметры). Способ MM_ISOTROPIC гарантирует 1:1 отношение свободной длины к высоте. Способ MM_ANISOTROPIC допускает x-coordinates и y-coordinates, чтобы быть скорректированн независимо.
Смотри Также
GetMapMode, SetViewportExtEx, SetViewportOrgEx, SetWindowExtEx, SetWindowOrgEx
|
|
|
|
| |