|
| БЕСПЛАТНАЯ ежедневная online лотерея! Выигрывай каждый день БЕСПЛАТНО! |
|
|
Shear
Some applications provide features that shear objects drawn in the client area. If your application features shear capabilities, use the SetWorldTransform function to set appropriate values in the world-space to page-space transformation. This function receives a pointer to an XFORM structure containing the appropriate values. The eM12 and eM21 members of XFORM specify the horizontal and vertical proportionality constants, respectively.
There are two components of the shear transformation. The first alters the vertical lines in an object; the second alters the horizontal lines. The following illustration shows a 20- by 20-unit rectangle sheared horizontally when copied from world space to page space.
A horizontal shear can be represented by the following algorithm:
x' = x + (Sx * y)
where x is the original x-coordinate, Sx is the proportionality constant, and x' is the result of the shear transformation. A vertical shear can be represented by the following algorithm:
y' = y + (Sy * x)
where y is the original y-coordinate, Sy is the proportionality constant, and y' is the result of the shear transformation. The horizontal-shear and vertical-shear transformations can be combined into a single operation using a 2-by-2 matrix.
|x' y'| == |x y| * | 1 Sx| | Sy 1|
The 2-by-2 matrix that produced the shear contains the following values.
|1 1| |0 1|
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
Сдвиг
Некоторые приложения обеспечивают характеристики, которые стригут объекты втянувшие область клиента. Если ваше приложение представляет возможности сдвига, используйте функцию SetWorldTransform, чтобы устанавливать подходящие величины в мировом-пространстве в страничное-космическое преобразование. Эта функция получает указатель в структуру XFORM, содержащую подходящие величины. eM12 И участники eM21 XFORM определяют горизонтальные и вертикальные константы прямой пропорциональности, соответственно.
Есть два компонента преобразования сдвига. Сначала изменяет вертикальные линии на объекте; второй изменяет горизонтальные линии. Следующая иллюстрация показывает 20- прямоугольником 20- устройства постриженным горизонтально когда скопировано от мирового пространства до страничного пространства.
Горизонтальный сдвиг может быть представлен следующим алгоритмом:
x' = x + (Sx * y)
где x - подлинник x-coordinate, Sx - константа прямой пропорциональности, и x' является результатом преобразования сдвига. Вертикальный сдвиг может быть представлен следующим алгоритмом:
y' = y + (Sy * x)
где y - подлинник y-coordinate, Sy - константа прямой пропорциональности, и y' является результатом преобразования сдвига. Горизонтальный-сдвиг и вертикальный сдвиг преобразований могут быть объединены на единственную операцию, использовавшую 2-by-2 матрица.
|x' y'| == |x y| * | 1 Sx| | Sy 1|
2-by-2 Матрица, которые производили сдвиг содержит следующее величин.
|1 1| |0 1|
|
|
|
|
| |